6 клас


Фінікія

Карфаген Опис 




Дата

Тема

Завдання

30.03

 

 

 

Диктатура Цезаря

Опрацювати параграф 47 (конспект, дати-події),

заповніть сторінку 52 в робочому зошиті, створіть фейсбук сторінку Юлія Цезаря

31.03

 

Римляни та їхнє життя

Опрацювати параграф 50 (конспект, дати-події), заповніть сторінку 57 в друкованому зошиті, змоделювати одяг римлян (намалювати або вдягти)

06.04

Утворення Римської імперії. Октавіан Август

Опрацюйте параграф 48(конспект, дати-події), заповніть сторінку 31 в робочому зошиті, Виконати вправу на ст. 183 (ІІІ,3)

07.04

Виникнення та поширення християнства в Римській імперії

Опрацювати параграф 51(конспект, дати-події), вправа ст.. 193 (ІІІ,2)

заповніть сторінку 59 в робочому зошиті

13.04

Кризові явища в Римській імперії

Опрацюйте параграф 52 (конспект), 1. Вставте пропущені слова.

1) У ІІІ ст. н. е. в Римській імперії починаться .... Рабська праця витіснила працю вільних ремісників та селян, які жили в ... , вимагаючи ... . Римські імператори змінювали один одного - це був час, коли імператорів проголошувала армія. Це були ... імператори, а імператорів, яких обирав сенат, називали ... .

2)У другій половині ІІІ ст. н. е. посилилися набіги ...  племен. Це були племена ... . Римська імперія перейшла від завоювань до ....

14.04

Падіння Західної Римської імперії

Опрацюйте параграф 53 (конспект), заповніть сторінку 61 в робочому зошиті, Дайте відповіді на питання: 

Чим уславилися такі історичні діячі: Одоакр, Аларіх, Аттіла?

Чому Східна Римська імперія змогла вмстояти перед навалою варварів?

20.04

Походження (витоки) слов’янських народів

Опрацюйте параграф 54, виконайте завдання на ст.. 208 (І, 1,2,3)

21.04

Суспільне та господарське життя і духовний світ

Опрацюйте параграф 56, виконайте завдання на ст.. 216 (ІІІ, 2)

27.04

Склавини і анти на теренах України

Опрацюйте параграф 55,виконайте завдання на ст..211, (І, 1,2)

28.04

Тематичне оцінювання з розділу

Виконайте завдання за посиланням

04.05

Перська держава

Опрацюйте параграф 19 виконайте завдання на ст..81, (І, 1,2,3)

05.05

Давня Індія

Опрацюйте  параграф 20, виконайте завдання на ст..85, (І, 1,2,3,4)

11.05

Давній Китай

Опрацюйте  параграф 21, виконайте завдання на ст..90, (І, 2,3,4,5,6)

12.05

Цивілізаційні взаємодії

Опрацюйте  параграф 22, виконайте завдання на ст..91, (таблиця)

18.05

Узагальнення знань з розділу

Виконайте завдання у робочому зошиті, ст. 69

19.05

Тематичне оцінювання з розділу

Виконайте завдання за посиланням     6 клас

25.05

Витоки європейських та інших сучасних цивілізацій

Виконайте завдання у робочому зошиті, ст. 70

26.05

Узагальнення з курсу

Опрацюйте параграф 58


        Урок 14.04.2020         

Тема: Падіння Західної Римській імперії


Боротьба римлян з варварами (рельєф на саркофазі Лудовізі, ІІІ ст., Національний римський музей)
1. Запишіть тему уроку в зошит

2. Опрацюйте параграф 53 (ст 199-203) дізнатися більше можна ТУТ
3. Запишіть основні поняття: "велике переселення народів", "варвари", "вандалізм"
та основні дати : 4-7 ст. - велике переселення народів;
 395 р. - поділ Римської імперії на Західну та Східну
476 р. - падіння Західної Римської імперії
4. Перегляньте відео
5. Дайте відповіді на питання: 
Чим уславилися такі історичні діячі: Одоакр, Аларіх, Аттіла?
Чому Східна Римська імперія змогла вмстояти перед навалою варварів?




        Урок 13.04.2020         

Тема: Кризові явища в Римській імперії

Изучаем историю с Еленой Переходовой: Кризові явища в Римській ...

1. Запишіть тему уроку в зошит
2. Опрацюйте параграф 52 (ст 194-198)
3. Запишіть основні поняття: «криза», «колони», «солдатські» та «сенатські» імператори,«варвари».
та основні дати: 284 р. - прихід до влади Діоклетіана; 
                             312 р. - прихід до влади Константина.
Працюємо з поняттями
Криза - складне становище, загострення суперечностей.
    Інфляція - надмірне збільшення кількості грошей і швидке їх знецінення
   «Сенатські» імператори - імператори, яких проголошував сенат.

  «Солдатські» імператори - імператори, поставлені при владі своїми  легіонами.
Домінат (у перекладі з латин. - «панування») - форма правління державою, за якої влада імператора є необмеженою, а республіканські органи влади втрачають значення.
4. Опрацюйте таблицю
Реформи Діоклетіана
Назва реформи
Суть та значення
1.  Адміністративна

У 293 р. поділив верховну владу між чотирма правителями - тетрархами. Кожний тетрарх мав свою власну столицю, управляв своїми провінціями.
Поділив імперію на 12 областей, керованих окремими управителями
2.  Фінансова
Упорядкував фінансові справи, знизив ціни
3.  Військова
Посилив боєздатність армії
4.  Політична
Встановив домінат - форму державного управління на основі безмежної влади правителя
5.  Податкова

Провів перепис населення, облік усіх орних земель,
садів, виноградників, пасовиськ, щоб ніхто не міг
ухилитися від сплати податків
Реформи Константина
Назва реформи
Суть та значення
1.  Фінансова
Випустив нову золоту монету - «солід». Фінансова
система держави значно поліпшилася, що сприяло
пожвавленню торгівлі, зміцненню економіки
2. Адміністративна

Переніс столицю держави на схід, у м. Візантій, що
розташоване на європейському березі Боспора Фракійського, на перехресті торгових шляхів. Пізніше Візантій було перейменовано на Константинополь на честь Константина
3.  Релігійна
Християнство стало державною релігією у 313 р.


Закріплення знань учнів
1. Вставте пропущені слова.
1) У ІІІ ст. н. е. в Римській імперії починаться .... Рабська праця витіснила працю вільних ремісників та селян, які жили в ... , вимагаючи ... . Римські імператори змінювали один одного - це був час, коли імператорів проголошувала армія. Це були ... імператори, а імператорів, яких обирав сенат, називали ... .
2)У другій половині ІІІ ст. н. е. посилилися набіги ...  племен. Це були племена ... . Римська імперія перейшла від завоювань до ....
3. Історичний диктант.
1)  Як називали орендарів у Римській імперії? 
2)  Як називали людей без майна та праці, що жили на подачки влади? 
3)  Що вимагали бідні громадиной від влади? 
4)  Як називали імператорів, яких обирала армія? 
5)  Як називали імператорів, яких проголошував сенат? 
6)   Як називали племена, які нападали на Римську імперію?
7)  Що було побудовано в Британії для захисту кордонів Римської імперії 
8)  Які племена нападали на Римську імперію?
9)   Як звали імператора, який жорстоко переслідував християн, а потім добровільно зрікся влади?
10) Як звали імператора, який запрошував варварів на службу Риму? 
11) Вкажіть назву міста, що стало новою столицею Римської імперії 
VІ. Домашнє завдання
1.     Опрацювати §52.
2.Переглянути віртуальну екскурсію Римом


        Урок 07.04.2020         

Тема: Виникнення та поширення християнства в Римській імперії
Катакомбы Рима — Википедия
1. Запишіть тему уроку в зошит
2. Опрацюйте параграф 51 (ст 190-183)
3. Перегляньте  відео та слайди. Основне запишіть








4. Дайте відповіді на питання в зошиті 
- Що означають слова : християнство, церква
5. Дайте відповіді на питання у друкованому зошиті, ст. 59
6. Домашнє завдання. Виконати вправу на ст. 193 (ІІІ,2)

         Урок 06.04.2020         


Тема: Утворення Римської імперії. Октавіан Август

Октавіан Август — Вікіпедія
1. Запишіть тему уроку в зошит
2. Опрацюйте параграф 48 (ст 180-183)
3. Перегляньте презентацію та відео 
4. Дайте відповіді на питання в зошиті 
- Що означають слова : імператор, преторіанці, проокуратор
5. Домашнє завдання. Виконати вправу на ст. 183 (ІІІ,3)

         Урок 31.03.2020         

Тема: Римляни та їхнє життя

Мета: сформувати уявлення про місто Рим та його мешканців, їхнє життя і побут,  традиції та систему освіти й виховання; 

1. Запишіть тему уроку в зошит
2. Перегляньте відео з 2:26:20 хвилини
також:

Римська сім'я та виховання дітей в Давньому Римі

3. Виконати вправу, зробіть скріншот виконаного і перешліть мені


4.Домашнє завдання: спробуйте змоделювати одяг римлян, одягніть його і сфотографуйтесь. Підпишіть назву та елементи, які ви використали. Перешліть мені.
На повторення розділу вправа 


         Урок 30.03.2020      
Тема: Диктатура Цезаря
Мета: ознайомити зі змінами в житті Римської держави; 
розглянути основні напрямки внутрішньої та зовнішньої політики Юлія Цезаря
Терміни: диктатори, гладіатори, тріумвірат, плебс.
Основні дати та події: 60 р. до н.е. – утворення Першого тріумвірату
Відеоурок:  посилання 
1. Запишіть у зошит тему уроку
2. Прочитайте текст
1.     Суспільно-політичне життя Риму у 80-60-их роках І ст. до н.е.
На початку І ст. до н.е. оптимати обєдналися навколо представника давнього аристократичного роду, полководця та обдарованого політика Луція Корнелія Сулли. У 89 р. до н.е. його обрали командувачем армії для відсічі понтійському цареві Мітрідату VI Євпатору. Після перемоги у війні з Понтійським царством Сулла повернувся до Італії. Проти нього виступила наспіх зібрана армія популярів. 1 листопада 82 р. до н.е. відбулася битва між двома римськими арміями. Сулла переміг і був проголошений диктатором без обмеження терміну. Майном знищених ворогів Сулла нагороджував своїх прихильників і солдатів, скасував закони, видані популярами, посилив роль сенату. Судові справи було передано сенатові, обмежено права народних трибунів. Але в 79 р. до н.е. Сулла склав із себе повноваження, а наступного року помер.
Після диктатури Сулли ситуація а Римській державі загострилася. Точилася громадянська війна в Іспанії, Мітрідат знову напав на римські провінції. У 74 р. до н.е. спалахнуло повстання рабів, очолене рабом-гладіатором Спартаком. Виступ було придушено лише через кілька років зусиллями трьох римських армій. Сенат та виборні посадові особи не могли утримувати спокій у державі.
У 60 р. до н. е. троє видатних політиків Риму – Гней Помпей, Марк Красс та Юлій Цезар – утворили Перший тріумвірат. Вони поділили між собою керівництво провінціями й домовилися підтримувати один одного. Союз тримався передусім на військовій славі учасників. Помпей та Красс відзначилися в боротьбі з Мітрідатом та Спартаком, а Цезар 58-50 рр. до н.е.  завоював усю Галлію (сучасна Франція) і навіть переправився на Британські острови. Ці землі ввійшли до складу Римської держави як провінція Галлія

Виконайте завдання 1-4 ст 52 робочого зошита з друкованою
 основою.

3. Запишіть визначення у зошит 
Словникова робота
Диктатор – у Давньому Римі посадова особа, яку призначав сенат на 6 місяців у випадку внутрішньої або зовнішньої небезпеки, що загрожувала державі. Диктатора було наділено необмеженою цивільною та військовою владою.
Гладіатори – у Римі так називали рабів, які виступали в боях для розваги римських громадян.
Тріумвірат – у Давньому Римі союз трьох політичних діячів задля захоплення найвищої влади.
4. Прочитайте текст
     Здобуття влади Юлієм Цезарем

У 53 р. до н.е. Марк Красс вирішив розпочати війну з могутньою Парфянською державою. Військо Красса було розбите, а сам він загинув у бою. У тріумвіраті лишилося двоє: Помпей та Цезар. Помпей, наляканий успіхами Цезаря в Галлії, переконував сенат відкликати Цезаря із завойованих ним земель. У 49 р. до н.е. сенат ухвалив відповідний наказ. Народні трибуни Марк Антоній та Кассій Лонгін наклали на це рішення вето й утекли до Цезаря.
    У розпорядженні Юлія Цезаря було лише два легіони (близько 10 тис. воїнів).  Він розумів, що перетнувши річку Рубікон, розпочне нову війну. Зваживши всі «за» та «проти», зі словами «Жереб кинуто!» він переправився через річку. Ця подія дала життя крилатому вислову перейти рубікон.
Несподівано Помпей залишив Італію та переправився в Грецію. Шлях на Рим був відкритий. Цезар, вступивши в місто, нікого не переслідував. Завдяки цій політиці «милосердя», як називав її сам Цезар, він швидко здобув багато нових прихильників.
Пробувши в Римі декілька днів, Цезар почав переправляти в Грецію свою армію. Тут, поблизу міста Фарсал, у 48 р. до н.е. відбулася битва двох видатних римських полководців, яка закінчилася перемогою Цезаря
5. Перегляньте відео

Хронологічна задача.
1. Обчисліть, скільки років тому розпочалася диктатура Юлія Цезаря, скільки років тому закінчилася. 
2. Як відповів би римлянин на запитання: у якому році Юлій Цезар став диктатором?

 Юлій Цезар – правитель Риму
Опрацювати  та скласти історичний портрет Юлія Цезаря

Після поразки Помпей утік до Єгипту, де його вбили наближені царя Птолемея ХІV. За три дні до Александрії прибув Цезар. Він переміг вояків Птолемея і посадив на єгипетський трон старшу сестру Птолемея Клеапатру.
Через кілька місяців Цезар повів своє військо до Сирії проти понтійського царя, що загрожував римським провінціям в Азії. У серпні 47 р. до н.е. після перемоги над ним Цезар надіслав найкоротший в історії звіт до Риму: «Прийшов, побачив, переміг».
Диктатура Цезаря істотно відрізнялася від правління Сулли. Хоча за блискучі перемоги його й було проголошено диктатором на 10 років, він щороку обирався консулом і діяв через органи влади республіканського Риму. Основною метою політики Цезаря було відновлення нормального життя держави. Він видав закони про устрій міст у провінціях, про безплатні роздачі хліба плебсу.

Словникова робота
Плебсвід плебеї простолюд.             

Цезар намагався зменшити вплив сенату, налагодити роботу органів місцевого самоуправління, скоротити витрати, особливо розкіш та марнотратство заможних, дати захист малозабезпеченим прошаркам населення.
Для проведення цих заходів Цезар створив особисте угруповання, до якого належали Марк Антоній, Емілій Лепід та інші – переважно військові командири. Проте, як і кожний політик, Цезар не уник прорахунків. Політика «милосердя» зумовила появу в сенаті групи людей, які хотіли усунути Цезаря від влади. Саме ці сенатори поширювали чутки про прагнення Цезаря стати царем і перенести столицю з Рима до Александрії.
У березні 44 р. до н.е. під час засідання сенату Цезаря підступно вбили.  Головними учасниками змови були Марк Юній Брут і Кассій Лонгін. За переказами, Цезар намагався чинити опір. Коли ніж для удару над ним заніс Брут, Цезар кинув фразу, що стала крилатою, – «І ти, Бруте?»
Загибель диктатора штовхнула державу в новий вир міжусобиць та війн.

Розгляньте таблицю, у якій зазначено основні віхи правління Сулли та Цезаря. Поміркуйте, хто з диктаторів прагнув більше зберегти республіку.

Публій Корнелій Сулла
Гай Юлій Цезар
Сам себе проголосив диктатором.
Спирався на сенатську олігархію.
Належав до оптиматів.
Переслідував своїх політичних противників.
Ухвалював закони в інтересах знаті.
Добровільно відмовився від диктатури.
Диктатором став за рішенням сенату.
Мав підтримку середніх та дрібних землевласників.
Належав до популярів.
Провадив політику «милосердя».
Ухвалював закони в інтересах середніх прошарків населення й плебсу.
Був убитий під час засідання сенату.

6. Виконайте завдання 5-6 ст. 52
7. Додатково: Створіть фейсбук сторінку Юлія Цезаря (на листочку), сфотографуйте та перешліть мені




Комментариев нет:

Отправить комментарий